W dniach 26–27 czerwca 2025 r. uczestniczyliśmy w jubileuszowym, 10. Zgromadzeniu Trailer Industrie Verband (TiV) w Dreźnie 🌍.
Od chwili powstania TiV rozrosło się z 12 firm-założycieli do 37 przedsiębiorstw z 10 krajów, stając się kluczową europejską platformą wymiany wiedzy i współpracy w branży przyczep. Tegoroczne obrady poświęcono przede wszystkim przyszłości sektora, zrównoważonemu rozwojowi oraz analizie najnowszej aktualizacji normy VDI 2700 dotyczącej mocowania ładunku.
Jednym z najciekawszych tematów była dyskusja „„CFP Comparative study of road transport systems with and without trailers” 🚗
🔋Badania Fraunhofer IWU wykazały, że zestaw samochód osobowy + przyczepa (np. VW Passat) emituje rocznie ok. 6,8 t CO₂eq, podczas gdy popularny Mercedes Sprinter aż 9,7 t CO₂eq – to blisko 30 % różnicy na korzyść przyczepy. ✅Naszą odpowiedzią na wyzwania klimatyczne są komponenty STEELPRESS projektowane zgodnie z filozofią Long Life Product. Dzięki lżejszym, a jednocześnie wytrzymalszym materiałom realnie ograniczamy ślad węglowy całej przyczepy 🌍.
🚛Podczas spotkania także szczegółowo omówiliśmy nowe wytyczne VDI 2700 (pkt 8.1 i 8.2) dotyczące mocowania aut na lawetach i przyczepach: wprowadzono nowe wytyczne dla pasów mocujących, punktów mocowania i klinów pod koła, a także obowiązek certyfikacji zespołu – przewożonego ładunku wraz z kompletną powierzchnią ładunkową, obejmujący również wcześniej sprzedane przyczepy i wszystkie pojazdy używane na terenie Niemiec.
Nasze uchwyty podłogowe UP-01 i UP-02 mogą być wykorzystywane do przyczep zgodnie z wymogami VDI 2700 ✅.
Dziękujemy TiV za inspirujące rozmowy i wyjątkową 10. edycje w Dreźnie!






